حاجی‌بگلو: تصمیم‌گیری درباره تمدید دوره شوراها در انتظار مجلس است | هفت ساله شدن شوراها، در دولت نیز موافقانی دارد مشروح سیاست‌های شورای شهر مشهد در حوزه حمل‌ونقل شهری برگزاری دهمین دوره انتخابات هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی (۶ دی ۱۴۰۳) کاسب قدیمی محله سرشور: ما وسط تاریخ مشهدیم شهردار مشهد مقدس: ۴۵ کلان‌پروژه در‌حال‌اجرا تا پایان دوره ششم مدیریت شهری، به بهره‌برداری می‌رسد + فیلم هر سفر مترو در مشهد ۱۸ هزار تومان هزینه دارد افزایش ۲برابری پلاک‌های فعال خودرو در مشهد طی ۵ سال | کاهش حوادث ترافیکی فاز نخست خط ۳ قطارشهری مشهد تا پایان ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد توضیحات رئیس شورای شهر مشهد درباره برخی موضوعات مربوط به صحن علنی روز گذشته (۵ دی ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد برای ششمین روز پیاپی، آلوده است (۶ دی ۱۴۰۳) نایب‌رئیس کمیسیون عمران شورای شهر مشهد: تغییر کیفیت و ظاهر معابر شهر هدیه ناقابل مدیریت شهری است | ورود ۶۰ ناوگان جدید خط یک قطارشهری از یک‌سال‌ونیم آینده نگاهی به واقعه آتش‌سوزی ندامتگاه مشهد در ۵ دی ماه ۱۳۵۷ | آزادی با شورش زندانیان بند ۲ اجرای طرح آبرسانی، مسیر تردد در یک‌ منطقه از مشهد را به مدت ۵ روز مسدود کرد ظرفیت‌های مشهد، بازتاب‌های بین‌المللی دارد راهکار‌هایی برای کاهش خسارات بلایای طبیعی در شهر‌ها رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: اقدامات شورای شهر درخصوص تسهیل زیست عفیفانه بانوان، قابل‌دفاع است | مدیریت شهری در بحران سرما، عملکرد ارزشمندی داشت ممنوعیت ورود خودروهای سنگین به شهر مشهد رعایت نمی‌شود | وقتی کامیون‌ها قوانین را زیر چرخ هایشان له می‌کنند افزایش سرمایه شهرداری مشهد در بانک شهر مروری بر وضعیت پایگاه‌های چندمنظوره شهرداری مشهد به بهانه روز ایمنی در برابر زلزله | پناهگاهی برای روزهای بحرانی ضرورت نظارت بر ساخت‌و‌ساز‌ها برای داشتن شهری ایمن و مقاوم صدور بیش از ۵۴۶ هزار مجوز بهره‌برداری از غرفه‌‌بازار‌های سیار شهرداری مشهد
سرخط خبرها

رونق پیاده روسازی در حاشیه‌شهر مشهد

  • کد خبر: ۱۲۹۳۸۵
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
رونق پیاده روسازی در حاشیه‌شهر مشهد
مجموع مطالبات شهروندان درباره بهسازی و ایجاد پیاده رو که در یک ماه گذشته، بیشترین درخواست‌های رسیده به شهرآرا را دربرمی گیرد، باعث شد در پیگیری مطالبات مردمی امروز به سراغ مدیرکل نظارت بر نگهداری، تعمیرات و بهره برداری از تاسیسات و زیرساخت‌های شهری شهرداری مشهد برویم.

سیدمهرداد امیرکلالی | شهرآرانیوز؛ «بوستان خطی حاشیه باغ امام رضا (ع) که مسیر پیاده رو بولوارتوس نیز محسوب می‌شود یا به عبارتی حدفاصل بولوارکارگر تا بولوارخیام، به خصوص ۲۰۰متر قبل و بعد سه راه ولیعصر، موزاییک‌های پیاده رو به شدت تخریب شده است و نیازمند رسیدگی فوری است.»
«لطفا شهرداری فکری به حال حاشیه شهر بکند. پیاده رو‌های شهید مفتح، نیازمند بازسازی است. بسیاری از این پیاده رو‌ها دست انداز دارد و تردد سالمندان و کودکان را با مشکل مواجه کرده است. به فکر حاشیه شهر هم باشید.»

«پیاده رو‌های خیابان فردوسی (از میدان جانباز تا ابتدای خیابان مهدی) وضعیت بسیار نامناسبی دارد و پستی وبلندی‌های آن به شهروندان، صدماتی را وارد کرده است. چرا برای بهسازی این پیاده رو فکری نمی‌شود؟»
ناهمواری، وجود دست انداز و از همه مهم‌تر نیاز به ایجاد مسیر پیاده رو، سه موضوع مشترک درمیان همه درخواست‌های مردمی در حوزه پیاده روسازی یا بهسازی شبکه معابر افراد پیاده در سطح شهر است؛ موضوعی که به ویژه خیلی از شهروندان ساکن در حاشیه شهر آن را مطالبه‌ می‌کنند. مصداق این ادعا نیز ثبت بیش از ۳۰ درخواست شهروندی در حوزه ترمیم، تعمیر و مرمت یا ایجاد و اصلاح شبکه مسیر تردد عابران پیاده در سطح بولوار‌ها و شریان‌های اصلی و فرعی شهر در یک ماه گذشته در سامانه صدای مردم شهرآراست.

استفاده از مصالح نامناسب برای بهسازی

قاسمی، یکی از مخاطبان شهرآرا، در پیامکی نوشته است: «پیاده رو‌های محله مهرمادر شکل نامناسبی دارد. از شهرداری می‌خواهیم که این وضعیت را اصلاح کند. استفاده از مصالح نامناسب برای ساخت پیاده رو، نه تنها معلولان و سالمندان را دچار مشکل می‌کند، بلکه افراد سالم نیز هنگام عبور از این پیاده رو‌ها با سختی روبه رو هستند و ممکن است دچار آسیب شوند.»

بهسازی برای سالمندان

راستگو، شهروند دیگری است که در تماس تلفنی با تحریریه شهرآرا می‌گوید: «از مسئولان شهرداری مشهد خواهش می‌کنیم پیاده رو ابتدای خیابان صارمی ۵۴ و ۵۶ را که عرض آن کم و برای عبور مردم بسیار خطرناک است، بهسازی کنند. ابتدای این دو خیابان، زمین دادگستری قرار دارد که پیاده رو آن نامناسب است و عبور مردم از پیاده رو ممکن نیست و مجبورند از داخل خیابان تردد کنند که خطر برخورد وسایل نقلیه با آن‌ها را زیاد می‌کند؛ به ویژه در ساعات ابتدایی شب که تعداد زیادی از نمازگزاران میان سال و مسن مسجد امام جعفرصادق (ع) از این خیابان آمدوشد می‌کنند و همچنین عبور وسایل نقلیه در این زمان، بیشتر است.»

لزوم توجه به حاشیه شهر

صادقی نیا، شهروند دیگری است که در پیامکی می‌گوید: «پیاده رو‌های شهرک شهیدرجایی، وضعیت مناسبی ندارد. وضعیت پیاده رو‌های مناطق متوسط و بالای شهر همیشه خوب بوده است، اما به این محلات حاشیه‌ای رسیدگی نمی‌شود. ما نیز مانند بقیه مردم این شهر، عوارض شهرداری پرداخت می‌کنیم و خدمات شهری باید یکسان باشد.»

همچنین خانم یادگاری، از ساکنان محله صابر، در پیامکی نوشته است: «محله صابر با حجم زیاد جمعیت و عبورومرور، پیاده رو مناسبی ندارد و برخی کوچه هایش اصلا پیاده رو ندارد که برای وجهه این محله خوب نیست. سال‌ها وضعیت همین بوده است و رسیدگی چندانی نمی‌شود.»

خدایی، یکی دیگر از شهروندان، برای صفحه «صدای مردم» نوشته است: «چرا به پیاده رو‌های خراب محله شهرک باهنر رسیدگی نمی‌شود؟ چندین بار به دفتر تسهیلگری محله و به ۱۳۷ اطلاع داده ایم، اما هیچ اقدامی انجام نشده است. ما هم جزو مردم مشهد هستیم.»
عزیزاللهی، شهروند دیگری است که در تریبون مردمی محله سیدی، از ۱۵ سال سکونت خود در این محله گفته است؛ و اینکه هنوز در برخی معابر این محله، وضعیت پیاده رو‌ها خوب نیست.

۶۳ درصد حاشیه شهر

مجموع مطالبات شهروندان درباره بهسازی و ایجاد پیاده رو که در یک ماه گذشته، بیشترین درخواست‌های رسیده به شهرآرا را دربرمی گیرد، باعث شد در پیگیری مطالبات مردمی امروز به سراغ مدیرکل نظارت بر نگهداری، تعمیرات و بهره برداری از تاسیسات و زیرساخت‌های شهری شهرداری مشهد برویم. بهنام خیاط در این باره می‌گوید: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، متراژ کل نهضت پیاده روسازی در سال ۱۴۰۱، ۲۰۰ هزار مترمربع است.

خیاط بیان می‌کند: از این مساحت، ۱۲۶ هزار مترمربع آن معادل ۶۳ درصد حجم پیاده روسازی برای مناطق کم برخوردار شهر تعریف شده است، بنابراین سهم سایر مناطق شهر در پیش بینی امسال، معادل ۳۷ درصد است.
او با بیان اینکه از ابتدای سال، ۴۸ هزار مترمربع پیاده روسازی در سطح شهر انجام شده است، می‌افزاید: از مجموع پیاده روسازی‌های انجام شده امسال تاکنون، ۳۴ هزار مترمربع مربوط به مناطق کم برخوردار شهر بوده است.

خیاط با اشاره به اینکه بودجه پیاده روسازی برای سال جاری، بیشتر در مناطق کم برخوردار شهر هزینه می‌شود، ادامه می‌دهد: سال گذشته نیز مساحت پیاده روسازی‌های شهر، همان ۲۰۰ هزار مترمربع بود، اما تفاوت امسال در این است که تمرکز بر روی مناطق کم برخوردار شهر قرار گرفته است.

رونق پیاده روسازی در حاشیه‌شهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->